Coll de Jou resseguint la Serra Cavallera

• Comarca:

Ripollès
  • Municipis:

Sant Pau de Segúries, Sant Joan de les Abadesses, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Freser, Ogassa, Camprodon
  • Dificultat:

1334
  • Desnivell acumulat de baixada:

• Senyalització:

Una ruta que ens permetrà transcórrer bona part de la serra Cavallera amb unes vistes espectaculars. Cal tenir en compte que una gran part de la ruta transcorre per una pista de pòrtland.

Descripció de la ruta:

Iniciem la ruta a Sant Pau de Segúries, on hi ha un aparcament al qual poden accedir autocaravanes, al carrer del Ter. Agafem l’N-260 en direcció a Ripoll – Ribes de Freser. Un cop arribats a Ribes de Freser, iniciem el port del coll de Jou (1.637 m), d’uns 12,3 km i amb uns pendents d’entre un 5 % i un 9 %. Cal tenir present que des de Bruguera fins a la Colònia Estabanell trobarem un tram de pista de pòrtland (d’aproximadament 32 km). Un cop arribats al coll de Jou, iniciem la baixada amb desnivells importants, que en alguns punts poden ser superiors al 15 %. Arribem a una cruïlla on hem de desviar-nos a l’esquerra en direcció a Camprodon i seguir aquesta pista fins a arribar a la Colònia Estabanell. Després, agafem l’N-260 fins a arribar a Sant Pau de Segúries, per tornar al punt on havíem iniciat la ruta.

DIFICULTAT

Circular

Altres rutes d’interès

Crea la teva ruta

Crea la teva ruta i descarrega't l'aplicació al teu telèfon mòbil per poder gaudir-ne al moment.