Coll de Canes i collada de Capsacosta

• Comarca:

Ripollès
  • Municipis:

Ripoll, Vallfogona de Ripollès, Sant Joan de les Abadesses, Sant Pau de Segúries
  • Dificultat:

1260
  • Desnivell acumulat de baixada:

• Senyalització:

Una ruta que ens permetrà gaudir de les comarques del Ripollès i la Garrotxa per carreteres secundàries.

Descripció de la ruta:

La ruta comença a Sant Joan de les Abadesses, on podem deixar el cotxe al pàrquing de les Cinc Fonts o a la zona de l’alberg de la Ruta del Ferro.

Sortim en direcció a Ripoll per l’N-260. Un cop a Ripoll, ens dirigim a l’N-260a en direcció a Vallfogona-Olot, on afrontem el primer port, el coll de Canes (1.120 m), amb uns pendents d’entre un 4 % i un 8 %. Un cop assolit el primer port, seguim per la mateixa carretera per baixar fins a Olot. Un cop a Olot, ens desviem en direcció a Camprodon-Ripoll fins a passar la rotonda de la Canya, on tombem a la dreta per una carretera secundària que hem de seguir uns 7 km fins a arribar a l’encreuament amb l’N-260. Hem de seguir l’N-260 en direcció a Camprodon-Ripoll uns 4 km i, tot seguit, desviar-nos a la dreta en direcció a Sant Salvador de Bianya (C-153a). Aquí iniciem el segon port, la collada de Capsacosta (862 m), de 9 km i amb uns pendents d’entre un 4 % i un 8 %. Un cop assolit el primer port, iniciem la baixada fins a arribar a Sant Pau de Segúries, on ens desviem cap a Sant Joan de les Abadesses per tornar al punt on havíem iniciat la ruta.

DIFICULTAT

Coll de Canes Coll de Canes

Altres rutes d’interès

Crea la teva ruta

Crea la teva ruta i descarrega't l'aplicació al teu telèfon mòbil per poder gaudir-ne al moment.