Coll de la Creueta i collada de Toses

1621
  • Desnivell acumulat de baixada:

• Senyalització:

Una ruta on podrem fer cim a un dels ports més mítics de Catalunya, la Creueta. Molt conegut per el gran nombre de vegades que hi ha transcorregut la Volta a Catalunya i la Vuelta a España.

Descripció de la ruta:

La ruta comença a Ribes de Freser on podem accedir amb tren i trobem aparcament a d’avant l’oficina de turisme de la Vall de Ribes. Agafarem la N-260 fins a arribar a Campdevànol on ens desviarem direcció Gombrèn per la una carretera secundària (GI-401). Dos quilometres passat Gombrèn ens desviarem cap a la dreta direcció a Castellà de N’Hug. Aquí començarà el port del coll de la Creueta (1.921m), uns 20 quilometres amb unes rampes d’entre un 6 i un 11%. Un cop arribat el cim, seguirem per la Seguirem fins a arribar a la BV-4031 fins a arribar a la GI-480, que haurem de seguir direcció Toses fins arribar a l’Hotel Spa La Collada on haurem de desviar-nos a la dreta per agafar la N-260 fins a arribar a Planoles. En aquest punt, travessarem al poble fins a arribar a l’estació de Planoles on agafarem una pista de pòrtland d’uns 5 quilometres amb unes rampes d’entre un 6-12% que ens portarà fins a Campelles (1.310m). Tot seguit iniciarem una baixada fins a arribar a Ribes de Freser on podrem retornar al punt on havíem iniciat la ruta.

DIFICULTAT

Circular

Altres rutes d’interès

Crea la teva ruta

Crea la teva ruta i descarrega't l'aplicació al teu telèfon mòbil per poder gaudir-ne al moment.