Castell de Milany – Ruta 1

1486 m
  • Desnivell acumulat de baixada:

• Senyalització:

Per fer aquesta ruta és necessari tenir un bon nivell físic degut la seva durada i desnivell.

El punt d’inici i d’arribada de la ruta està situat al punt d’acolliment del Centre BTT del Ripollès en el mateix parc de l’estació de Sant Joan de les Abadesses.

Creuarem la població fins a trobar la pista forestal de les Llances que ens portarà fins al pont de Samala. Continuarem per la carretera i al cap de pocs metres ens desviarem per baixar a la riera de Vallfogona. Tot seguint l’itinerari ens trobarem amb la ruta 10 que la seguirem fins a Vallfogona, tot passant per Milany. Continuarem per la carretera N-260 fins al pont de Samala i seguirem el mateix recorregut per on hem pujat fins arribar novament al punt d’acolliment.

Destaquem d’aquesta ruta la visita a la vila de Sant Joan de les Abadesses, Vallfogona de Ripollès i les vistes panoràmiques des de el Castell de Milany, situat 1575 m. d’altitud, en un punt dominant i estratègic amb una vista amplíssima; el Pirineu des de la serra del Cadí fins el Canigó, la plana de Vic les valls del baix Ripollès i la vall de Ribes, el Lluçanès, a la Garrotxa les cingleres de Sant Aniol, Guitarriu i Bassegoda, la serra del Collsacabra, el Montseny i el Far, el Puigsacalm i la serra de Bellmunt.

DIFICULTAT

1624875650241 1624875650241

Altres rutes d’interès

Crea la teva ruta

Crea la teva ruta i descarrega't l'aplicació al teu telèfon mòbil per poder gaudir-ne al moment.